Cuti untuk menguruskan kewangan 2019

Hari ni sempena Deepavali aku mengambil cuti tambahan. Bukan sebab menyambut tapi nak tengok hal-hal kewangan yang perlu ditanggung. Disamping itu, ini juga merupakan entri bersambung dari 3 tahun lalu . Aku memang jarang cuti dan masih ada 30 hari lagi sehingga kawan-kawan Pembantu Tadbir menyuruh aku cuti. Walaupun bercuti tapi matlamat adalah untuk menguruskan […]

Homestay Taman Maju Jasin guna sistem Booking.com

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Sekarang ni, rumah milikku telah dijadikan homestay. Plilihan samada nak sewakan atau dijadikan homestay. Setelah memikirkan bahawa rumah ni mungkin sukar nak digunakan atau ditarik balik jika di sewakan maka pilihanku adalah menjadikan ianya sebagai homestay.  Untuk menjadikan homestay memang banyak perkara yang perlu diambil kira. Antara  yang utama ialah […]

Side Mirror Myvi patah telah diganti

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Merujuk kepada artikel pada bulan Julai 2019 yang lalu mengenai side mirror Myvi Patah. Sebelum itu aku cuba berjimat dengan menggunakan gam bagi memastikan side mirror masih berfungsi tapi akhirnya ku terpaksa akui bahawa ia tindakan yang tidak tepat. Aku akhirnya mengambil keputusan membeli bracket side mirror di Lazada. Mula-mula […]

Ulasan Mengenai Belanjawan 2020

Hari Jumaat yang lalu, Menteri Kewangan telah membentangkan tentang Belanjawan 2020. Apa itu Belanjawan 2020 ? Mesti korang yang bijak pandai tau kan? Ye lah, sebagai seorang yang bijak pandai, korang pun mesti ada belanjawan sendiri kan? Setiap bulan dah ada perancangan berapa nak belanja untuk bulan ini bagi memastikan ada lebihan untuk simpanan. Tak […]

Selamat Tinggal Utusan, Kosmo

Hari ni nampaknya media yang cukup lejen di Malaysia iaitu Utusan Malaysia telah menutup operasinya. Syarikat yang mula beroperasi pada 80 tahun yang lalu akhirnya menemui noktahnya pada hari ini. Memang ianya menjadi kenangan terutama kepada pembaca setianya. Macam aku, walaupun tidaklah melanggan suratkhabar Utusan ataupun Kosmo ni tapi kenangan penerbitan ini memang tersemat dalam […]