Side Mirror Myvi Patah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Bila ada kereta dan ada anak yang lasak memang akan berlaku perkara yang tidak diingini. Minggu lepas kereta MyVi SilverRay ku telah mengalami kecederaan. Kecederaan yang kecil tapi member i kesan kepada diriku. Side mirror sebelah kiri patah akibat anakku yang cuba bergayut padanya. Adoyai, dah le hujung bulan. Tambah-tambah […]

Layan Motosikal Kriss

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Aku bukanlah rider apatah lagi penggemar penunggang kenderaan dua roda ini. Tapi tetiba rasa nak cuba-cuba menunggang dengan lebih kerap. Ye lah sekarang ni zaman ekonomi mula merudum. Kos-kos pun semakin bertambah, mungkin dengan membawa motosikal dapat mengurangkan sikit perbelanjaan. Aku memiliki sebiji motosikal cup second hand Modenass Kriss 2 […]

Lawatan Kerja ke Sabah

Assalamualaikum semua.. Lama tak bersuara di blog. Minggu lepas satu lagi pengalaman baru bagi diriku. Pertama kali tubuh badanku ini menjejak kaki ke Bumi di Bawah Bayu, Sabah. Jika tiga tahun lalu aku ke Sarawak sebagai delegasi SUKMA tapi kali ini atas kapasiti lawatan kerja. Melawat ke Lembaga Pembangunan Perumahan dan Bandar Sabah untuk mempelajari […]

Sambutan Hari Raya Peringkat Kampung Ayer Pasir

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Masih Berhari Raya ke? Penuh ke undangan untuk ke open house tahun ni? Mesti jenuh kan nak ke sana ke mari terutama pada hari minggu. Kena memenuhi jemputan dari saudara mara serta rakan taulan untuk menambahkan kapasiti perut selepas berhempas pulas melawan nafsu makan pada Ramadhan lalu. Aku pun sama […]

Vlog Dalam Kereta

Assalamualaikum dan selamat hari raya. Baru-baru ni aku telah membeli dashcam untuk kegunaan rakaman di kereta Myvi SilverRay ku. Almaklumlah sekarang ni banyak isu pasal kaki buli di jalan raya.Risau juga lebih-lebih lagi aku ni agak cuai juga bila bawa kereta. Mungkin bila ada kamera ni akan lebih berhati-hati dalam memandu. Jenama tak tau nak […]