Bapa masuk wad, Temuduga Programmer,Tukar Duit Riyal Melaka, Makan Ikan Bakar di Restoran Parameswara

Minggu ini banyak pula perkara berlaku dalam diri ini. Menyebabkan kesibukan sedikit sebanyak melanda diri. Apapun ianya merupakan satu cabaran dalam hidup ini yang perlu ditempohi oleh kita sebagai manusia. Takkan nak mengalah hanya dengan beberapa kesulitan yang dialamikan. Memulakan artikel, sedikit sebanyak ingin memaklumkan bahawa Aku KURANG SIHAT pada minggu ini. BATUK dan SELSEMA […]

Daftar Program Larian ‘Fun for Run’, Mendengar Taklimat Vendor Terkemuka ICT

Minggu ni ada beberapa perkara yang ada dalam DIARI hidupku. Jadi aku cuba kongsikan dengan korang yang ku kasihi dan sayangi. Dalam minggu ni aku mula belajar tentang mengedit sedikit template website dari framework PHP, CakePHP. Walaupun mengalami kesukaran namun aku dapat jumpa juga permasalahan tersebut. Namun perancangan masih terlalu jauh. Projek Sistem ‘Cabutan’ masih […]

Selesai sudah Ekspo Rumah Mampu Milik Peringkat Negeri Melaka 2015

Setelah berhempas pulas beberapa minggu ini akhirnya majlis yang dinantikan telahpun selesai. Majlis berkaitan kerjaku mengenai Ekspo Rumah Mampu Milik Negeri Melaka 2015. Memang amat memenatkan sehingga kerja hakikiku terganggu. Apatah lagi nak belajar coding PHP, memang terganggulah projek nak buat satu sistem cabutan yang berada dalam perancangan. Tapi nak buat camne, dah kerja kenalah […]

bingkai-cermin-mata

Ganti Spek Mata, Belajar Coding PHP, Buat Banner Majlis Perasmian dan Ekspo Rumah Mampu Milik

Hari ini sedikit sibuk untuk persediaan Majlis Perasmian dan Ekspo Rumah Mampu Milik Peringkat Negeri Melaka 2015. Terkejar-kejar ke supplier, RGB Connection dan juga terpaksa berulang alik ke MBMB dan MPHTJ untuk mendapat kebenaran pemasangan banner. Ye lah, sekarang ni nak pasang banner perlu dapat kebenaran sebab kalau tak, banner atau bunting akan dicabut. Tambah […]

Berjalan-jalan di A Famosa Resort

Hari Sabtu lepas, aku dan keluarga berjalan-jalan. Percutian tak jauh mana pun. Masih di dalam Melaka tapi lokasi yang ku pergi ni tak pernah lagi dijejaki iaitu tempat percutian di A Famosa Resort. Walaupun selalu nampak bila lalu highway PLUS Ayer Keroh nak utara namun hanya 2 kali je pernah masuk ke dalam. Itu pun […]