Azam 2015 dan Azam 2016 : Apa yang dicapai, gagal dan yang perlu dibuat ?

Tinggal hanya beberapa hari je lagi sebelum tahun 2015 bakal meninggalkan kita. Ada banyak perkara yang berlaku pada tahun 2015 yang mungkin akan kukenang sehingga dah tak boleh kenang lagi. Seperti juga manusia lain, aku juga ada menanam AZAM pada setiap hujung tahun. Yelah, kalau takde azam hidup hanya mengikut ARUS je, tak menariklah hidup. […]

Bapa masuk wad, Temuduga Programmer,Tukar Duit Riyal Melaka, Makan Ikan Bakar di Restoran Parameswara

Minggu ini banyak pula perkara berlaku dalam diri ini. Menyebabkan kesibukan sedikit sebanyak melanda diri. Apapun ianya merupakan satu cabaran dalam hidup ini yang perlu ditempohi oleh kita sebagai manusia. Takkan nak mengalah hanya dengan beberapa kesulitan yang dialamikan. Memulakan artikel, sedikit sebanyak ingin memaklumkan bahawa Aku KURANG SIHAT pada minggu ini. BATUK dan SELSEMA […]

Selesai sudah Ekspo Rumah Mampu Milik Peringkat Negeri Melaka 2015

Setelah berhempas pulas beberapa minggu ini akhirnya majlis yang dinantikan telahpun selesai. Majlis berkaitan kerjaku mengenai Ekspo Rumah Mampu Milik Negeri Melaka 2015. Memang amat memenatkan sehingga kerja hakikiku terganggu. Apatah lagi nak belajar coding PHP, memang terganggulah projek nak buat satu sistem cabutan yang berada dalam perancangan. Tapi nak buat camne, dah kerja kenalah […]

Idea baru sistem masjid, Guna dobi layan diri, Anak Selsema, Sakit Belakang Kembali

Kembali semula menulis selepas beberapa hari mendiamkan diri di blog ini. Ke’busy’an melanda dalam minggu ni. Apatah lagi dengan anak kesayanganku ‘Muhamamad Fatih’ yang tidak sihat apabila batuk-batuk dan selsema. Namun perjuangan dalam blog tetap tidak boleh dipisahkan. Cari juga masa untuk menaipkan bait-bait ayat yang mampu menerkam dalam jiwa korang semua. Pergh!! Ayat tak […]

Pengalaman di Singapura

Mungkin ada diantara korang yang tau aku baru sahaja pulang dari perjalanan pada hujung minggu lalu. Perjalanan atas dasar kerja iaitu lawatan sambil belajar ke Singapura untuk melawat Lembaga Perumahan Singapura atau lebih dikenali dengan nama HDB. Perjalanan dimulakan pada hari Khamis yang lalu dimana aku dan rakan-rakan lelaki menaiki van ke Hotel Puteri Pacific […]