Sasaran Kerja Tahunan 2020 di Hotel Awana, Genting Highlands

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Macam tahun-tahun sebelumnya apabila menuju ke penghujung tahun aku akan mengikuti program sasaran kerja tahunan 2020 untuk menilai kembali prestasi tahun 2019 serta melakukan perancangan pada tahun hadapan. Untuk tahun ini, Hotel Awana Genting Highlands menjadi lokasi untuk bengkel tersebut. Bunyinya menyeronokkan tapi sebagai Ketua Unit yang perlu membentangkan prestasi […]

Berusia 41 tahun

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Dua hari yang lalu, usiaku telah menginjak ke angka 41. Angka yang menunjukkan usia semakin meningkat dan fasa tua semakin hampir. Aku juga telah melihat banyak perubahan pada diri ini. Rambut yang semakin gugur menandakan banyak masalah yang difikirkan. Sekarang ni ada isu di pejabat yang membelenggu diri tapi aku […]

Menyusun Bajet Disember 2019

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Buat bajet memang merupakan antara perkara yang malas nak dibuat. Bila ada kerajinan pula ianya tidak mampu konsisten untuk bulan yang berikutnya. Dan bila tak buat bajet, selalunya kita akan sentiasa ‘burst’ . Saya sendiri secara jujurnya agak terlondeh pada bulan lepas. Entah mana silapnya, perbelanjaan telah jadi -RM200. Jadi […]

Binatang tumpang tidur

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Biasa tak kenderaan korang ditumpangi oleh binatang yang rare? Biasa kalau dalam kereta mungkin ada lipas, nyamuk , semut dan serangga kecilkan? Kalau yang ganas sikit tu, ada ular tumpang berehat dekat dashboard atau di kawasan enjin kan? Tapi hari ni , motosikal aku pula menjadi tumpangan seekor binatang. Nampak […]

Perarakan Maulidur Rasul 1441H

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Semalam seperti tahun-tahun yang sebelumnya aku menyertai perarakan Maulidur Rasul peringkat negeri Melaka. Tema Sambutan Maulidur Rasul pada tahun ini adalah ‘ Negara Rahmah, Ummah Sejahtera ‘. Satu tema yang membawa makna kejayaan ummah melalui negara. Macam biasa, perarakan bermula dari Stadium Hang Tuah ke Masjid Al Azim. Tahun ini […]