Bila sesak sangat

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Dah lama aku tak mencoret kat sini. Almaklumlah, nak menaip ni kena ada mood yang betul-betul cantek. Ditambah pula dengan kesesakan poket maka lagilah aku malas nak buat. Tapi blog aku yang lagi satu tu dah mula ada artikel, sebab aku dah rajin guna AI. Tapi […]

Bumbung dibaiki , Dicadang tukar atap

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Minggu lepas aku ada cerita pasal bumbung rumah yang bocor kembali hingga menyebabkan siling bertanda dan air menitik. Minggu lepas aku dah minta orang baiki dan setakat ini tak tau kesannya sebab hujan takde yang lebat lagi. Dalam perbincangan tu dia menyatakan jenis atap tu […]

Siling / Bumbung Rumah Bocor

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Minggu ni hujan agak lebat dan nampaknya siling rumahku bocor. Boleh tengok kat sini . Memang keluar titik air yang membasahi kabinet dapur. Memang kawasan ni banyak masalah dari segi bumbung dan rumahku pun terkena juga ni.. Boleh tengok gambar ni. Pedih kan.. Bulan Januari lalu […]

Hari Raya 2024

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Dah seminggu hari raya baru aku berkesempatan untuk menaip di blog yang masih lagi bernyawa. Cerita pasal Hari Raya sudah pasti pergi menziarah sanak saudara menjadi satu kemestian. Aku pun meraikannya juga dengan keluarga. Hari pertama macam biasa, balik ke kampung di Kuala Linggi. Hari […]