Perarakan Maulidur Rasul 1441H

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Semalam seperti tahun-tahun yang sebelumnya aku menyertai perarakan Maulidur Rasul peringkat negeri Melaka. Tema Sambutan Maulidur Rasul pada tahun ini adalah ‘ Negara Rahmah, Ummah Sejahtera ‘. Satu tema yang membawa makna kejayaan ummah melalui negara. Macam biasa, perarakan bermula dari Stadium Hang Tuah ke Masjid Al Azim. Tahun ini […]

Cuci Mesin Basuh Toshiba

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Bersambung lagi mengenai Mesin Basuh berusia 5 tahun yang mengalami kerosakan. Sekali lagi isunya ialah air keluar tak kumpul-kumpul. Aku tengok kat youtube supaya menggantikan drain motor tetapi sebelum tu aku nak buka dalam. Nak tengok betapa kotornya di dalam mesin basuh Toshiba ni. Bukan mudah nak buka mesin basuh […]

Paip Shower Rumah Dibaiki dan Cubaan Membaiki Mesin Basuh

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Minggu ni aku nak cerita sikit pasal pembaikan. Bukan pembaikan komputer sebab aku tak berapa minat nak godek komputer da…  Nak tengok hal-hal rumah sebab sedang berusaha untuk membangunkan projek homestay ni. Antara perkara yang menjadi keutamaan adalah shower di bilik mandi utama. Paip boleh pusing tapi air tak leh […]

Cuti untuk menguruskan kewangan 2019

Hari ni sempena Deepavali aku mengambil cuti tambahan. Bukan sebab menyambut tapi nak tengok hal-hal kewangan yang perlu ditanggung. Disamping itu, ini juga merupakan entri bersambung dari 3 tahun lalu . Aku memang jarang cuti dan masih ada 30 hari lagi sehingga kawan-kawan Pembantu Tadbir menyuruh aku cuti. Walaupun bercuti tapi matlamat adalah untuk menguruskan […]

Homestay Taman Maju Jasin guna sistem Booking.com

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Sekarang ni, rumah milikku telah dijadikan homestay. Plilihan samada nak sewakan atau dijadikan homestay. Setelah memikirkan bahawa rumah ni mungkin sukar nak digunakan atau ditarik balik jika di sewakan maka pilihanku adalah menjadikan ianya sebagai homestay.  Untuk menjadikan homestay memang banyak perkara yang perlu diambil kira. Antara  yang utama ialah […]