Layan Machap Baru sempena Tahun Baru Cina

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Korang pernah melawat ke perkampungan Cina? Ikutkan dekat je kawasan tempat tinggal ni memang ada kawasan yang majoriti penduduk berbangsa Cina iaitu di Machap Umboo dan Machap Baru.Untuk sambutan Tahun Baru cina ni, aku dengan anak dan isteri pergi lah singgah ke Machap Baru. Memang […]

Anak ke Sukan Sekolah Tahunan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Ini merupakan pengalaman pertama aku melihat anak ke sukan sekolah tahunan. Sebenarnya bukan ada perkara menarik pun tapi aku nak kongsi sikit beberapa perkara. Anak aku ni merupakan seorang yang pendiam (lebih kurang macam bapa dia). Dia tiada kawan di sekolah (ini merisaukan). Kesempatan ke […]

Azam Tahun Baharu 2023

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Kembali lagi selepas lama juga berhibernasi. Tahun 2022 memang aku kurang menaip di blog ini. Almaklumlah dah sibuk dengan channel Youtube dan Tiktok yang semakin berkembang sehingga masa untuk menaip agak terbatas. Bukan tu je, hampir-hampir domain dan hosting tak mampu ku kumpulkan sebelum ni. […]

Pergi berjumpa Pegawai Dietetik

Assalamualaikum dan salam sejahtera,, Teramat lama tak berkunjung ke blog ini. Banyak perkara yang berlaku tak ku tulis jadikan kenangan. Teringat kata-kata sifu penulisanku , setiap orang ada pengalaman yang berbeza, yang membezakan ia adalah sejauh mana ianya dijadikan kenangan bersama. Jadi untuk kali ini aku berkongsi sedikit tentang pengalaman […]

Lamanya tak menulis

Assalamulaikum dan salam sejahtera. Lama betul aku tak menaip di blog ni. Kesibukan dengan kerja , ditambah pula channel Youtube semakin berkembang menyebabkan aku sedikit meninggalkan karya disini. Hampir-hampir sahaja domain ini ditamatkan. Tapi aku cuba juga mencari sedikit bajet untuk kembali menghidupkan kembali. Alhamdulillah telah kembali bernya namun aku […]