Cara-cara menubuhkan Persatuan Penduduk Taman

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Agak lama tidak menulis di sini. Mungkin ada yang telah mengetahui bahawa aku telahpun dilantik sebagai Setiausaha taman. Untuk hari ni aku akan kongsi serba sedikit tentang cara nak mendaftar persatuan penduduk taman. Mula-mula aku kongsikan hal-hal teknikal dahulu Daftar Pertubuhan Persatuan Penduduk Taman di Jabatan Pertubuhan Pendaftaran Daftar di […]

Mendaki ke Gunung Datuk, Rembau , Negeri Sembilan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Mungkin ada yang tersesat ke sini sebab cari menggunakan Google kan? Tapi bagus juga sebab aku akan kongsikan sikit pengalamanku selaku ‘newbie’ dalam mendaki gunung ni. Paling tinggi pun pernah dari Bukit Beruang je. Jadi bila ada kawan ajak mendaki peringkat Gunung, maka ada sedikit teruja bercampur risau. Bukan apa, […]

Main Bola Sepak Di Padang UTeM

Assalamualaikum dan salam sejahtera Hari Khamis lalu aku meneruskan aksi bermain bola sepak atas nama Jabatan. Memang aktif betul budak-budak Jabatan aku mengadakan perlawanan persahabatan dengan pihak luar. Kali ini pihak Agensi Antidadah Kebangsaan cawangan Melaka menjadi rakan sepermainan. Untuk perlawanan kali ini kami bermain di Padang Universiti Teknikal Melaka (UTeM). Mula-mula aku ingatkan main […]

Pergi Ke Langkawi

Assalamualaikum dan salam sejahtera Agak lama tak menulis kat blog sendiri ni. Akibat dari pelbagai isu yang menyebabkan juga aku juga terbengkalai dalam menyiapkan bukuku, Bukan mudah nak menjadi seorang yang displin dan istiqamah dalam kerja namun aku tetap juga berusaha untuk mengejar impian. Berbalik kepada tajuk diatas. Secara jujurnya aku dah tak tahu berapa […]

Pesakit Diabetes : Temujanji Pertama Tahun 2019

Bagi yang mengikuti blog ini mungkin tahu bahawa aku merupakan seorang yang berpotensi untuk mendapat penyakit diabetes. Diabetes atau bahasa kampung ‘kencing manis’ merupakan penyakit disebabkan glukosa yang tinggi. Jika sebelum ini Glucose aku mencecah 8.++ mol tapi berdasarkan darah terkini nampaknya Glucose aku telah menyusut ke 6.7 mol. Walaupun telah turun dengan jayanya tapi […]