Berusia 41 tahun

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Dua hari yang lalu, usiaku telah menginjak ke angka 41. Angka yang menunjukkan usia semakin meningkat dan fasa tua semakin hampir. Aku juga telah melihat banyak perubahan pada diri ini. Rambut yang semakin gugur menandakan banyak masalah yang difikirkan. Sekarang ni ada isu di pejabat yang membelenggu diri tapi aku […]

Azam Tahun 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Sekarang ni dah masuk bulan Disember 2019. Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk kita meninggalkan dekad 201+ dan memasuki era 2020. Kalau dahulunya ada Wawasan 2020 tapi nampaknya perbezaan itu tidak ketara. Tapi aku bukan nak berborak pasal pemodenan negara ni sebab aku orang yang layak. Cumanya elok kalau […]

Menyusun Bajet Disember 2019

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Buat bajet memang merupakan antara perkara yang malas nak dibuat. Bila ada kerajinan pula ianya tidak mampu konsisten untuk bulan yang berikutnya. Dan bila tak buat bajet, selalunya kita akan sentiasa ‘burst’ . Saya sendiri secara jujurnya agak terlondeh pada bulan lepas. Entah mana silapnya, perbelanjaan telah jadi -RM200. Jadi […]

Mengecat Luar Rumah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Kalau korang follow aku, mungkin tahu pasal Homestay di Taman Maju, Jasin. Bila perhatikan, agak kureng pengunjung meskipun dah 2 bulan aku daftarkan di Booking.com dan bulan lepas dalam AirBnb. Masih belum mencapai tahap impian 10 hari tempahan setiap bulan namun aku tak berputus asa. Aku tetap juga cuba mencari […]

Binatang tumpang tidur

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Biasa tak kenderaan korang ditumpangi oleh binatang yang rare? Biasa kalau dalam kereta mungkin ada lipas, nyamuk , semut dan serangga kecilkan? Kalau yang ganas sikit tu, ada ular tumpang berehat dekat dashboard atau di kawasan enjin kan? Tapi hari ni , motosikal aku pula menjadi tumpangan seekor binatang. Nampak […]