Seronoknya ada kemahiran tertentu

Hari ni artikel aku mungkin mengomel sikit. Almaklumlah minggu ini banyak pula duit kena keluar. Macam tau-tau je ada dapat dui tambahan sikit. Kereta isteriku buat hal pula.. Isunya sama seperti yang hampir kulalui 2 bulan yang lalu. Almaklumlah.. kereta dah lepas usia 5 tahun memang macam-macam mulai menyerang. Tengah jalan ke Malim, tiba-tiba signal […]

Sambut Hari Lahir Emak Tanpa Bapa , Tukar Alat Kawal Darah ke One Touch

Tahun ini kami sekeluarga tetap menyambut hari lahir ibu (kami panggil emak) yang ke 69 tahun. Memang berbeza berbanding tahun sebelumnya kerana kali ini tiada lagi senyuman bapa yang biasanya akan menjadi pembayarnya. Mula-mula kami meraikan dengan kek Ultraman yang dibeli di kedai kek kawan adik . OO jangan gelak ye, kek Ultraman bukan kesukaan […]

Maal Hijrah 1440H – Apa yang perlu ku capai

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Diam tak diam tak sampai tarikh hijrah yang baharu. Mungkin kita leka sebab dah terbiasa dengan tarikh Masihi. Tapi pada tahun ini pasti ada perbezaan berbanding Hijriah 1439H yang lalu. Tahun ini merupakan tahun pertama kami kehilangan bapa, Mohamad bin Hamid yang telah meninggal pada 26 Rabiul Awal 1439 Hijriah. […]

Perarakan Hari Merdeka 2018

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Mungkin agak terlewat untuk menulis artikel ini tapi tak terlambat untuk mengucapkan Salam Kemerdekaan kepada anda yang sentiasa membaca blog ku ini. Tanpa kemerdekaan pasti anda semua tidak mempunyai masa untuk menelek bait-bait perkataan yang terpapar di blog ini. Yelah, kalau korang terpenjara mungkin tak dapat nak buka komputer , […]