Seronoknya ada kemahiran tertentu

Hari ni artikel aku mungkin mengomel sikit. Almaklumlah minggu ini banyak pula duit kena keluar. Macam tau-tau je ada dapat dui tambahan sikit. Kereta isteriku buat hal pula.. Isunya sama seperti yang hampir kulalui 2 bulan yang lalu. Almaklumlah.. kereta dah lepas usia 5 tahun memang macam-macam mulai menyerang. Tengah jalan ke Malim, tiba-tiba signal […]

Membaiki Paip Rumah dan Menukar Langsir

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Semenjak dua menjak ni aku mula rajin nak membaiki barang-barang di rumah. Kalau dulu rasa macam tangan tak berbedung je tapi sejak diberitakan sakit ni makin rajin pulak. Apatah lagi dijangka akan berpindah ke rumah baharu maka rumah lama ni bolehlah dijadikan eksperimen. Lagipun sekarang ni bukan murah nak panggil […]

Cara Membaiki Saluran Paip Tersumbat

Assalamualaikum semua.. Artikel kali ini aku cerita benda yang simple je.. Berkenaan isu-isu yang berkait rapat dengan rumah. Okay, aku rasa korang yang duduk di rumah samada jenis teres, pangsa atau sesebuah pasti pernah mengalami masalah saluran paip tersumbat. Pernah kan? Kalau tak pernah pun korang boleh baca juga sedikit info yang aku nak kongsikan […]

Hiasan Rumah Yang Sering Dilakukan Ketika Hari Raya

Hari ┬áRaya Aidilfitri bakal tiba tidak lama lagi. Memang ramai yang telah mula mempersiapkan rumah kerana ia akan dikunjungi oleh ramai saudara mara serta rakan-rakan. Ada yang Mengecat Rumah dan ada juga yang telah mula mengunjungi kedai perabot untuk menukar perabot baru. Selain itu, terdapat banyak hiasan dilakukan di rumah-rumah. Kadangkala ada yang melebih-lebih pula […]