Mengecat Luar Rumah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Kalau korang follow aku, mungkin tahu pasal Homestay di Taman Maju, Jasin. Bila perhatikan, agak kureng pengunjung meskipun dah 2 bulan aku daftarkan di Booking.com dan bulan lepas dalam AirBnb. Masih belum mencapai tahap impian 10 hari tempahan setiap bulan namun aku tak berputus asa. Aku tetap juga cuba mencari […]

Mesin Basuh Toshiba Rosak

Korang semua pernah mengalami masalah kerosakan mesin basuh tak? Atau dah tak beli mesin basuh? Almaklumlah sekarang ni lambakan kedai dobi 24 jam telah bercambah bak cendawan baru tumbuh lepas hujan. Jadi buat apa menambahkan ruang kat rumah kan? Kalau ada service macam DobyBox ni lagi senangkan? Bawa je baju kotor kat tempat kerja, masukkan […]

Side Mirror Myvi Patah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Bila ada kereta dan ada anak yang lasak memang akan berlaku perkara yang tidak diingini. Minggu lepas kereta MyVi SilverRay ku telah mengalami kecederaan. Kecederaan yang kecil tapi member i kesan kepada diriku. Side mirror sebelah kiri patah akibat anakku yang cuba bergayut padanya. Adoyai, dah le hujung bulan. Tambah-tambah […]

Selesai Masalah Salur Tersumbat

Sebelum ini aku pernah menulis tentang cara membaiki saluran paip tersumbat tapi rupa-rupanya masih belum selesai. Beberapa hari selepas melakukan percubaan isu sama berulang kembali. Saluran masih lagi tersumbat dan akhirnya terpaksa akur menggunakan ‘plumber’ juga akhirnya. Ye, nampaknya menggunakan trik di Youtube tak cukup lagi. Kena juga gunakan orang yang lebih berpengalaman dan kena […]

Kereta Waja Tukar Minyak Hitam

Korang biasa tukar minyak hitam kereta? Biasa kalau orang kampung, kita akan pergi ke bengkel pomen akan syorkan beberapa jarak perjalanan ataupun tempoh masa untuk menukar minyak hitam. Oo lupa, kalau ikut bahasa mekanik, minyak hitam ni adalah minyak pelincir. Tapi memandangkan aku ni orang kampung dan biasa kalau pergi mana-mana bengkel pun biasa orang […]