Hiasan Rumah Yang Sering Dilakukan Ketika Hari Raya

Hari ¬†Raya Aidilfitri bakal tiba tidak lama lagi. Memang ramai yang telah mula mempersiapkan rumah kerana ia akan dikunjungi oleh ramai saudara mara serta rakan-rakan. Ada yang Mengecat Rumah dan ada juga yang telah mula mengunjungi kedai perabot untuk menukar perabot baru. Selain itu, terdapat banyak hiasan dilakukan di rumah-rumah. Kadangkala ada yang melebih-lebih pula […]

Selamat Hari Guru : Kenanganku dengan guru sekolah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Artikel ini aku tulis kat ligakampung.com tapi ambil semula untuk kenangan di masa hadapan. Penulisan mungkin ada sedikit lain berbanding sekarang ye..   Tak terlambat rasanya kalau nak ucapkan ‘Selamat Hari Guru’ kepada semua guru di seantero dunia. Nak ucapkan selamat kepada guru-guru yang pernah mengajar rasanya takde kot guru […]

Penyakit Hangat-hangat tahi ayam

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.’ Artikel ini aku tulis di blog lama pada tahun 2012 tapi aku rasa elok kalau aku kongsikan semula sebab masih relevan. Dan memang masih Terkena pada batang hidung ni. Jadi jom layan semula.. Tahukah anda tentang perumpamaan ‘hangat-hangat tahi ayam’ ? Pasti ramai yang mengetahui tentang maksudnya kan? Kalau yang […]

Kenapa negatif tentang harta

  Pernahkah anda mendengar kenyataan seperti berikut ‘ buat apa cari harta banyak-banyak, bukan boleh bawa mati pun’. Ayat ini biasa didengari bila mana ada individu yang cuba mencari harta. Aku ¬†kurang bersetuju dengan kenyataan tersebut kerana ia akan meninggalkan kesan buruk kepada yang mendengarnya. Ayat tersebut seperti tidak mengalakkan kita mencari harta di dunia […]

Imbas Senarai Kegagalan : Projek Website Penganggur.org

Kegagalan merupakan satu perkara yang menjadi igauan ngeri pada kita. Kebiasaannya kita tidak mahu mengingati episod kegagalan yang berlaku dalam hidup kita. Namun ia adalah salah satu cebisan hidup yang boleh dijadikan sempadan dalam hidup kita. Kegagalan mengajar kita erti kesilapan dan seandainya kita mampu membetulkannya pasti jalan kejayaan akan ada di hadapan. Memang banyak […]