Majlis Penyerahan Tong i-Cycle, Pergi Klang

Minggu lepas takde apa menarik sangat yang aku boleh kongsikan. Aku pun BLUR nak taip apa tapi tetap juga taip supaya masih ada kekuatan untuk meneruskan blog ini. Kena dapatkan motivasi juga bagi menaip apatah lagi aku ada PLAN nak buat ebook pasal Larian dengan salah seorang rakan yang HARDCORE dalam bidang larian ini. Harap-harap […]

majlis rumah terbuka

Majlis Rumah Terbuka, Kenduri Doa Selamat dan Majlis Aqiqah

Alhamdulillah pada Sabtu lepas dapat melaksanakan 3 majlis dalam satu. Majlis kenduri doa selamat sempena ibubapa yang akan berlepas menunaikan Haji pada minggu ini, Majlis Rumah Terbuka Keluarga dan juga Majlis Aqiqah anak saudaraku. Ianya berlangsung dari jam 11.00 pagi hingga 4.00 petang. Macam biasa untuk majlis aqiqah aku mesti menggunakan perkhidmatan dari rakanku melalui […]

Larian Green Run 2.0 , Basuh Kereta dengan Anak, Buat Video Conferencing, Majlis RMM Taman Krubong Permai

Minggu lepas agak terlewat sikit aku mengupdate artikel ini. Almaklumlah, kesibukan melanda apabila minggu lepas terlibat dengan Majlis Rumah Mampu Milik Taman Krubong Permai. Tapi untuk majlis kali ini aku hanya terlibat dalam penyediaan plaque perasmian sahaja. Memang kali ini plaque aku minta pembekal buat yang GAH sikit. Sebab takut terjatuh lagipun dijangka TYT akan […]

Ganti Kaca Mata , Hantar Ibubapa ke Kursus Perdana Haji di Masjid MITC

Minggu ini cabaran yang agak memenatkan. Awal minggu lepas masuk kerja ada masalah dari segi teknikal VPS yang menyebabkan sistem tak berjalan lancar. Pasti gangguan ini menganggu sedikit sebanyak emosi dalam diri ini. Apatah lagi ianya melibatkan kerja di opis. Memang terganggu juga kehidupan seharian. Menurut pembekal, ianya berpunca dari DDos yang menyerang network mereka. […]

gambar-raya-zool

Sambutan Hari Raya 2017

Alhamdulillah, selepas menempuh bulan Ramadhan kita menuju ke bulan Syawal. Entah dapat entah tidak bertemu bulan Syawal nanti tidaklah kita ketahui. Bermula Ahad hingga ke Rabu (ketika artikel ditulis), berjalan-jalan di Hari Raya. Banyak kisah yang boleh aku tuliskan untuk menghiburkan aktiviti korang yang sedang mengorek sisa serdak kuih raya tu kan? Hehehehe. Untuk hari […]