Sambutan Hari Raya Peringkat Kampung Ayer Pasir

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Masih Berhari Raya ke? Penuh ke undangan untuk ke open house tahun ni? Mesti jenuh kan nak ke sana ke mari terutama pada hari minggu. Kena memenuhi jemputan dari saudara mara serta rakan taulan untuk menambahkan kapasiti perut selepas berhempas pulas melawan nafsu makan pada Ramadhan lalu. Aku pun sama […]

Selamat Hari Raya 1440 H

Tinggal beberapa hari je sebelum Hari Raya 1440 H menjelma. Nampaknya Ramadhan tahun ini ada beberapa aktiviti yang boleh aku kongsikan dengan korang semua. 1) Solat Terawih Alhamdulillah tahun ini, kadar kedatangan aku ke masjid untuk menunaikan terawih agak baik. Setakat 29 hari ni, aku hanya tinggal 1 je. Kira hampir penuh jugalah dengan aktiviti […]

Iftar Ramadhan :Majlis Berbuka Puasa Di Philea Resort Dan Majlis Sumbangan Asnaf di Masjid Khalid Al Walid disempurnakan oleh Ahli Parlimen Alor Gajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Sedar tak sedar dah sampai pertengahan Ramadhan. Kejap je masa berlalu meninggalkan kita. Sudah pasti bulan Ramadhan ada yang berbuka di luar sekali sekala. Begitu jugalah dengan aku. Setakat ini aku hanya berbuka di luar tiga  kali sahaja iaitu mengikut program pejabat , Berbuka di Hotel MITC, Berbuka Puasa di […]

Kelebihan Menyertai Persatuan Penduduk Taman

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Menyertai Persatuan Penduduk Taman merupakan satu kemestian bagi sesuatu komuniti. Walaubagaimanapun ianya semakin pudar akibat sikap individualistik pada zaman kini. Konsep kejiranan dalam sesebuah taman semakin terhakis apabila ramai yang mengejar materialistik tanpa bercampur gaul dengan komuniti. Kodokushi atau kematian tanpa diketahui jiran (dalam bahasa Jepun) telah mula berlaku di […]

Penubuhan Persatuan Penduduk : Pengalaman Mendapatkan Ahli

Assalamualaikum semua.. Minggu yang lalu aku menghadapi kesibukan yang melampau. Sukar untuk meneruskan penulisan tatkala kena bertugas malam. Bukan tugas di pejabat sebaliknya tugas sebagai Setiausaha Persatuan Taman. Memang bukan satu tugas yang mudah bagi diriku untuk menulis di blog ini tatkala perlu menyelesaikan hal-hal taman. Hal seperti menyiapkan akaun bank Persatuan , menjalankan aktiviti […]