Azam 2018

Assalamualaikum semua.. Tinggal beberapa hari je lagi sebelum tahun 2017 meninggalkan kita. Tahun 2018 yang tiba pasti akan menjanjikan kehidupan yang cukup mencabar. Apatah lagi akan terdapat peristiwa besar seperti Pilihanraya yang mungkin akan memberi kesan kepada kehidupan kita semua. Selain itu, khabar angin mengenai keadaan ekonomi yang masih merudum juga diramalkan oleh sesetengah pihak […]

Selamat Hari Lahir ke 39

Kalau ikutkan kalendar Hijrah hari ini aku berusia 39 tahun. Ia bermakna ini merupakan tahun-tahun terakhirku sebelum menginjak ke usia 40-an atau sudah melangkau usia tua. Tapi kalau ikut kalendar Hijrah memang aku dah melepasi angka 40 tahun. Korang boleh semak tarikh di sini. Betapa usia semakin singkat dan sedikit demi sedikit anugerah yang diberi […]

Kematian Jiran, Main Bola Padang

Agak lama aku tak menulis di blog peribadi ni. Pada Sabtu minggu lepas sepatutnya aku menghadiri majlis akikah anak buah isteriku di Seremban tapi terpaksa di batalkan sebab ada kematian jiran di kampung. Pak Long Mat yang tinggal di hadapan rumah bapaku telah meninggal dunia pada hari Jumaat(3 November 2017) kira-kira jam 6.45 petang. Memandangkan […]

Reunion Kawan Sekolah di Windmill Bukit Beruang Melaka

Minggu ni takde benda sangat yang aku nak ceritakan sangat. Cuma minggu ni ada buat sedikit mini gathering dengan kawan sekolah. Lokasi perjumpaan di Windmill Bukit Beruang Melaka. Sesekali makan makanan barat ye. Ini sebab salah seorang rakan yang berpangkat tinggi dalam jawatan Kerajaan ingin membelanja kami. Cadangan adalah di restoran makanan barat.Memandangkan aku bukanlah […]

Majlis Perasmian Rumah Contoh di RMM Merlimau

Pada hari Ahad lepas aku macam biasa kena terlibat dalam majlis perasmian. Kalai ini di Majlis Perasmian Rumah Mampu Milik di Merlimau Melaka yang terletak di kawasan Kampung Kilang Berapi, Merlimau. Macam biasa, tugas aku kena buat banner, bunting, plaq untuk majlis perasmian. Tapi kali ini ada sub pada budak lain pula. Memang sedikit payah […]