Bakal Menjalani Pembedahan Tonsil

Minggu yang amat tidak produktif bagiku dan aku pun tak berapa nak menulis sangat. Tapi aku rasa elok aku berkongsi sedikit kisah yang boleh dijadikan pengalaman hidup untuk kamu semua. Semenjak dua menjak ni tekak ku terasa kering dan kadangkala ada terasa perit dalam menelan. Lebih 2 minggu aku terasa ketidakselesaan di kerongkong ku. Sebelum […]

Selamat Tinggal Bapaku

Tanggal 15 Disember 2017 atau 27 Rabiulawal 1439H akan menjadi kenangan dalam hidup keluargaku. Pada tarikh ini seorang keluarga telah meninggalkan kami sekeluarga. Mohamad bin Hamid, itulah nama bapa kami yang akhirnya menemui penciptanya pada hari Jumaat, jam 1.45 pagi. Selepas terlantar di katil beberapa bulan, akhirnya Allah mengambil nyawanya di Unit Kecemasan di Hospital […]

Azam 2018

Assalamualaikum semua.. Tinggal beberapa hari je lagi sebelum tahun 2017 meninggalkan kita. Tahun 2018 yang tiba pasti akan menjanjikan kehidupan yang cukup mencabar. Apatah lagi akan terdapat peristiwa besar seperti Pilihanraya yang mungkin akan memberi kesan kepada kehidupan kita semua. Selain itu, khabar angin mengenai keadaan ekonomi yang masih merudum juga diramalkan oleh sesetengah pihak […]

Selamat Hari Lahir ke 39

Kalau ikutkan kalendar Hijrah hari ini aku berusia 39 tahun. Ia bermakna ini merupakan tahun-tahun terakhirku sebelum menginjak ke usia 40-an atau sudah melangkau usia tua. Tapi kalau ikut kalendar Hijrah memang aku dah melepasi angka 40 tahun. Korang boleh semak tarikh di sini. Betapa usia semakin singkat dan sedikit demi sedikit anugerah yang diberi […]

Kematian Jiran, Main Bola Padang

Agak lama aku tak menulis di blog peribadi ni. Pada Sabtu minggu lepas sepatutnya aku menghadiri majlis akikah anak buah isteriku di Seremban tapi terpaksa di batalkan sebab ada kematian jiran di kampung. Pak Long Mat yang tinggal di hadapan rumah bapaku telah meninggal dunia pada hari Jumaat(3 November 2017) kira-kira jam 6.45 petang. Memandangkan […]