Jalan-Jalan Hari Raya Aidilfitri 1440H

Assalamualaikum. Seperti biasa, apabila tiba Hari Raya Aidilfitri aku akan menulis entri di blog ini. Macam tahun-tahun sebelumnya ada je perjalanan ketika Hari Raya ini. Begitu juga tahun ini. Tak banyak berbeza aktiviti berbanding tahun sebelumnya tapi aku tetap juga nak berkongsi. Tahun ini aku masih beraya bertiga. Belum nampak lagi ada tanda-tanda penambahan tapi […]

Bila mula masuk kerja selepas Hari Raya

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.. Nampaknya kebanyakan dari kita telah mula kembali bertugas ┬áselepas cuti Raya yang panjang. Berikut mungkin merupakan beberapa perkara yang mungkin berlaku bila masuk kerja selepas cuti panjang Hari Raya :- 1. Masa ni ramai yang muka monyok. Ye lah, dah syok-syok bergembira di rumah melupakan hal-hal kertas kerja, minit mesyuarat, […]

Pertama Kali buat Rumah Terbuka Hari Raya

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Agak keletihan sikit pada hari ini. Almaklumlah terpaksa membuat persiapan untuk majlis rumah terbuka dimana pada hari Sabtu lalu bapa saya mengadakan majlisnya manakala saya pada hari Ahadnya. Majlis rumah terbuka saya diadakan buat kali pertama ini dibuat secara kecil-kecilan dimana hanya jiran terdekat serta rakan pejabat sahaja dijemput. Alhamdulillah […]