Beli Kipas dan Lampu LED, Majlis Pelancaran Sri Melaka Residensi

Minggu lepas ada beberapa aktiviti yang dibuat oleh diriku. Hari kerja takde apa aku nak cerita sangat kat korang tapi pada hari Sabtu lalu ada sikit aktiviti. Untuk makluman, rumah isteriku telah siap dipasang grill. Grill rumah siap dengan cat power coating serta berbentuk S terbalik merupakan rekabentuk yang diinginkan oleh isteriku. Memandangkan rumah tersebut […]

Hantar Anak Ke Hospital Pediatrik Melaka

Pada hari Khamis lalu aku ambil cuti. Bukan cuti saja suka-suka tapi ada appoinment si Fatih dengan speech therapy. Fatih dah berusia 2 tahun 5 bulan tapi belum pandai cakap sambung 3 patah perkataan. Walaupun bukanlah kritikal padaku tapi memadangkan ianya saranan doktor maka kami pun ikut pada tarikh yang ditetapkan. Sebelum menuju ke Hospital […]

Melawat Kawan di PPUKM , Jemput IbuBapa di KLIA Selesai Menunaikan Haji

Minggu lepas ada beberapa perkara suka dan duka yang berlaku. Perkara suka sebab ibubapa pulang dari Mekah selepas menunaikan haji pada hari Ahad manakala mendengar berita seorang anak kepada kawan sepejabatku yang mengalami sakit. Mula-mula cerita perihal anak kepada rakan sepejabatku yang sakit. Aku tak perlu cerita apa sakitnya cuma memang sedih sebab anaknya baru […]

Pergi Ke Majlis Perasmian Karnival MAPEX Rumah Mampu Milik 2017

  Hari Jumaat lepas aku pergi ke program Karnival RUmah Mampu MIlik 2017 bertempat di Shah Alam Convention Centre (SACC). Walaupun sebelum ini program MAPEX sering diadakan tapi kali ini ianya menarik kerana melibatkan juga agensi kerajaan dari seluruh negeri. Untuk kali ini Lembaga Perumahan Melaka juga buat pertama kali menyertai MAPEX kebangsaan. Jika sebelum […]

Hantar IbuBapa ke Kelana Jaya Menunaikan Haji

Pada hari Khamis lalu aku menghantar ibubapaku untuk berlepas bagi menunaikan haji. Alhamdulillah bapa dan ibuku mendapat tempat pada tahun ini dalam usia 73 tahun (bapa) dan 68 tahun (ibu). Kalau ikutkan jadual asal mereka perlu mendaftar pada Jumaat, 28 Julai pada jam 1.00 pagi tapi mendapat panggilan daftar seawal jam 11.00 malam 27 Julai. […]