Selamat Tinggal 2015 : Apa yang ku bawa di tahun 2016

Tahun 2015 telahpun meninggalkan kita. Aku pun dah menulis Azam tahun 2015 dan azam tahun 2016. Tapi ada juga beberapa benda yang aku terpaksa bawa hingga ke 2016. Perkara-perkara yang belum berjaya ku selesaikan pada tahun 2015 dan dibawa ke hadapan untuk ku cuba selesaikan (sekiranya mampu). Antaranya ialah :- 1) Hutang – Aku pun […]

Umurku 37 tahun

Pejam celik hari ini 6 Disember 2015 aku telah bernafas selama 37 tahun (ikut kalendar Masihi). Bila sampai tarikh ni memang notification kat Facebook aku akan meningkat. Ramai yang mengucapkan ‘Selamat Hari Lahir’, ‘HB’ dan yang sewaktu dengannya. Memang aku menghargai sekali dengan ucapan dari mereka dan mungkin juga dari anda yang akan menaip komen […]

makanan

Hantar anak ke pengasuh, Basuh kereta, bersih rumah, masak dan setup jarak wifi

Tajuk entri kali ini agak panjang sikit. Cerita dari hari Sabtu membawa hingga ke Ahad yang ku campurkan sekali. Sesekali menaip biar panjang sikit entrinya. Baru penat sikit korang nak membacanya. Takdelah kejap bebenau je dah habis terus korang komen. Mulakan cerita pada hari Sabtu lalu, hari pertama isteriku berpisah sementara dengan bayi kesayangannya, Muhammad […]

Muhammad-Fatih

Seminggu bergelar ayah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Pejam celik, dah seminggu si Zool bergelar ayah kepada seorang bayi lelaki bernama ‘Muhammad Fatih’. Alhamdulillah selama seminggu ini, tidak banyak karenah yang berlaku pada anak kecil ini. Cuma ada sedikit ‘jaundice’ atau bahasa mudahnya ‘kuning’ padanya. Sedikit menggusarkan hati ibu dan bapa tapi tetap tenang kerana ianya merupakan perkara […]

Reunion rakan sepengajian

Pada hari minggu yang lalu, si Zool berjaya melaksanakan projek yang telah dirancang berbulan-bulan lalu. Projek yang dimaksudkan adalah projek reunion rakan-rakan sepengajian. Memang bukan seseuatu yang mudah untuk mengumpulkan rakan-rakan yang telah jauh terpisah. Apatah lagi masing-masing telah mempunyai keluarga dan mempunyai kerjaya berbeza. Pasti sukar untuk mengumpulkan mereka semua. Walaupun sekadar 5 keluarga […]