Layan Main Air di Mini Taman Air Tasik Chinchin Ekstrem

Pada hari Ahad lalu, ketika¬† cuti hujung minggu aku mengambil keputusan untuk singgah ke Taman Ekstrem Tasik Chinchin bersama isteri dan anakku. Kalau diikutkan Taman Ekstrem Chinchin ini kurang 10 kilometer dari rumahku. Tapi belum pernah lagi bermain air di sana lagi. Jadi kesempatan itu aku ambil untuk melawati satu lokasi pelancongan di Jasin ini. […]

Cuti melawat Zoo Melaka

Alhamdulillah, dah seminggu kita memasuki tahun baru 2017. Dah mula bergerak ke azam korang semua? Mungkin masih lagi dalam fasa perancangan kot. Macam aku juga la.. Tapi ada beberapa azam dah mula melangkah ke peringkat permulaan. Inshallah masih panjang dan harap-harap dapat kejayaan pada tahun ini. Berbalik kepada topik diatas, kalau ikutkan pada hari ini […]

Berjalan-jalan di A Famosa Resort

Hari Sabtu lepas, aku dan keluarga berjalan-jalan. Percutian tak jauh mana pun. Masih di dalam Melaka tapi lokasi yang ku pergi ni tak pernah lagi dijejaki iaitu tempat percutian di A Famosa Resort. Walaupun selalu nampak bila lalu highway PLUS Ayer Keroh nak utara namun hanya 2 kali je pernah masuk ke dalam. Itu pun […]